Skolrestaurangen

Vår vision är att varje elev ska gå från matsalen mätt och belåten. Att matsalen ska vara en plats där man får lugn och ro för att återhämta sig och fylla på med energi för att orka med hela skoldagen.

Foto: Mostphotos

Vi i köket vill skapa medvetenhet om hur man bör äta för att må bra och hur vi kan påverka vår miljö och vårt klimat genom vad vi äter.

Det finns alltid minst två rätter att välja emellan, varav en alltid är vegetarisk. En stor varierad salladsbuffé, knäckebröd, smör och mjölk.

Vi lagar näringsriktig mat, så mycket som möjligt ifrån grunden. 45 % av våra råvaror är ekologiska.

Varje dag serveras frukost, lunch och mellanmål i våra två kök.
Sammanlagt serveras ca 1100 lunch och ca 400 mellanmål per dag.

Skolmaten idag

HagaLyckebyskolans matsedel

Skolmaten.se
Skolmaten tillhandahåller en kostnadsfri webbplats och app där du kan se matsedlar för de flesta skolors restauranger. Appen heter Skolmaten och kan laddas ner till iPhone och Androidtelefoner.

Mer om skolmaten.se och deras app

Senast uppdaterad: 3 september 2018