Vår föräldrasamverkan

Som förälder är du alltid välkommen att besöka skolan och/eller höra av dig om du har frågor om skolan som du vill veta mera om.

För oss är samarbetet mellan hem och skola viktigt.

Därför bjuder vi in föräldrar till föräldramöten i början av varje termin.

Eleverna och föräldrarna bjuds in till utvecklingssamtal en gång per termin där man pratar om individuella mål för varje elev.

Skolan har två till tre skolråd per termin där skolledning och personal träffar representanter för varje klass och diskuterar övergripande frågor som rör skolan och där föräldrarna får information om vad som är på gång just nu och framåt.

Alla mentorer skickar hem ett hembrev minst var fjortonde dag där man informerar om det som är aktuellt för klassen och årskursen.

Senast uppdaterad: 11 september 2018