Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Vårt arbete med kunskapsuppdraget

Våra elever når goda resultat. Vårterminen 2023 hade 92% av eleverna i årskurs 9 gymnasiebehörighet.

För oss på HagaLyckebyskolan är det viktigt att våra elever lyckas.

Därför vill vi arbeta så att varje elev kan nå så långt som möjligt under tiden som man är elev på vår skola.

Vi arbetar för att klargöra utbildningens mål och innehåll för våra elever genom att använda arbetsformer inom undervisningen som bidrar till att eleverna får reell delaktighet och reellt inflytande.

Vi arbetar för att skapa utrymme för olika kunskapsformer och stödja eleverna i att öka sin förmåga att ta del av en föränderlig omvärld.

Vi har ett elevfokuserat arbetssätt som innebär att vi kombinerar kunskap och omsorg och bemöter eleverna med respekt och höga förväntningar.

Senast uppdaterad: 2 november 2023