Glad sommar

Här på skolan håller lugnet på att lägga sig efter fina avslutningar i våra klasser. Tack till er alla i personalen som gjorde detta till en fin dag för våra elever, ni är grymma! Vi lägger läsåret 20-21 till handlingarna och slås av kraften i personal- och elevgruppen som under detta år verkligen gjort en strålande insats.

En blomsteräng, en kanna vatten och en lapp med ordet sommar Foto: Mostphotos

Ännu en gång även ett stort tack för samarbetet och dialogen med er som vårdnadshavare - tillsammans löser vi det mesta.

Trots de rådande omständigheterna har vi hela tiden lyckats hålla barnens lärande och stimulans i fokus, fångat oro och justerat verksamheten för att möta den nya verkligheten. Vi vill verkligen understryka hur stolta och glada vi är för alla insatser som alla delar av vår fina personal bidragit med, från lärare och fritids till våra kök, administration och vaktmästeri. Det hade inte fungerat lika bra om det inte vore för det lösningsfokuserade och engagerade arbetet som görs dagligen. TACK!

Nu lurar ledigheter och lata dagar runt hörnet men först vill vi slå ett slag för höstterminen.

Läsåret 2021-2022 börjar onsdagen den18 augusti. Skoldagen börjar klockan 9.00 och avslutas klockan 13.00.

Följande gäller för respektive elevgrupp:

• Årskurs F-3 samlas på skolgården utanför Haga för en kort uppstart. Därefter går eleverna till sina klassrum.
  • Årskurs 4-6 träffas på fotbollsplanen vid Lyckebyhallen Därefter går eleverna till sina klassrum.
  • Årskurs 7-9 träffas i klassrum på Lyckeby. Ytterligare information om läsåret kommer att skickas hem inför första skoldagen från respektive arbetslag.

Med önskan om en riktigt skön sommar och välkomna åter i augusti!

Senast uppdaterad: 16 juni 2021