Skolstart torsdag 18 augusti

Information om skolstarten torsdag den 18 augusti på HagaLyckebyskolan.

Foto: Olof Holdar

Hej!

Äntligen har det blivit dags att dra igång läsåret 2022-2023!

Vi alla på skolan hälsar elever och föräldrar välkomna tillbaka – vi är taggade och redo för att ta emot er och köra igång igen.

Vi kommer att inleda läsåret med två Hagalyckebydagar där elever och lärare kommer att arbeta med en blandad kompott bestående av värdegrundsarbete, trivsel- och trygghet, praktiska saker samt även lekar och samarbetsövningar. Vi ser fram att få göra detta ihop!

Inför detta läsår byter vi pedagogisk plattform till Unikum som går live den 18/8. Ni som vårdnadshavare loggar in i Unikum familj med bank-id. Här kommer vi att arbeta vidare på snarlikt sätt som med Schoolosft för t ex elevernas resultat, bokning av utvecklingssamtal osv. Mer info om Unikum kommer vid terminens start samt föräldramöten.

Eftersom vi fortfarande inte befinner oss i Unikums miljö läggs denna info ut på skolans hemsida, Schoolsoft samt Instagram – hjälp oss gärna att sprida ordet vidare.

På hemsidan hittar ni även aktuella datum för läsåret– in och kika!

Terminsstart Ht-2022 torsdag 18/8

F-klass
Tider: 09.00-10.00 därefter fritids för de som anmälda till det. Samling på skolgården med lärare och fritidspersonal med skyltar för varje klass

ÅK1-3
Tider: 08.10-13.30 därefter fritids för de som är anmälda till det. Samling på skolgården med lärare och fritidspersonal med skyltar för varje klass

Åk 4-6
Tider: 08.10-14.00. Samling på basketplanen bredvid Lyckeby idrottshall. Mentorer och personal möter upp med skyltar för att sedan ta sig in till klassrum.

Åk 7-9
Tider: 08.10-14.00
Årskurs 7 samlas i matsalen på Lyckebydelen
Årskurs 8 & 9 samlas i uppmärkta klassrum

Följ oss gärna på Instagram där vi försöker ge en bild och sprida information om vår fina skola. Allt mellan himmel och skolgård.

@hagalyckebyskolan          @skolkurator_alexandra    @rastpojkarna136 , rastverksamhet för 4-9

Har ni frågor kring något så är det bara att ni hör av er till oss!

Med vänliga hälsningar,

Stolt skolledning och all personal på Hagalyckebyskolan

Senast uppdaterad: 15 augusti 2022